Kış Okuma Şenliği 2015 | Pinuccia'nın Kitapları

Yıllardır Pinuccia'nın Kitapları blog'unun sahibi Pınar'ın büyük bir özenle düzenlemiş olduğu kitap okuma şenliklerinden haberiniz var mı? Ben ilk kez 2013 yılında Yaz Okuma Şenliği'ne büyük bir hevesle katılmıştım. Benim açımdan oldukça teşvik edici, kaba tabirle gaza getirici ve eğlenceli bir süreçti. Ama sonra baktım ki çoğu kişi en sinir olduğum şey olan "okumadan okumuş gibi" yapıyor ben de şenliklere katılma şevkimi kaybettim bir nevi.

kis-okuma-senligi-2015

Bu tarz şenliklere katılacaksanız eğer benim size tavsiyem benim yaptığım hataya düşmeyip diğer kişileri çok takmamanız yönünde. Sonuçta, biri okumayıp da okudum diyorsa zararı kendinedir, bize ne oluyor değil mi ama? Hazır taze taze kitap blog'u açmışken yeniden sahalara döneyim dedim ve Kış Okuma Şenliği'ne katılmaya karar verdim..

Etkinlik bugün, yani 21 Aralık 2015'te başlayıp 20 Mart 2016'da sonlanacakmış. Kurallar ve puanlar hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz eğer Pinuccia'nın Kitapları bloguna bakın derim.

Kış Okuma Şenliği 2015 Kategorileri ve Seçtiğim Kitaplar

1. Yabancı Yayınları'ndan çıkmış bir kitap. (10 puan)
Ada, Lynne Matson, Yabancı Yayınları, 440 s.

2. İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kışın geçtiği bir kitap. (10 puan)
Buz Prenses, Camilla Lackberg, Doğan Kitap, 399 s.

3. Liseye başladığınız yıl ödül almış bir kitap veya o yıl ödül almış bir yazardan bir kitap. (10 puan)
2002 Orhan Kemal Roman Armağanı: Bu Yaz Ayrılığın İlk Yazı Olacak, Selim İleri, Everest Yayınları 176 s.

4. Kaç şenliktir listenize alıp alıp okuyamadığınız bir kitap. (10 puan)
Bin Dokuz Yüz Seksen Dört, George Orwell, Can Yayınları, 350 sf.

5. Herhangi bir edebiyat ödülüne aday olmuş ama kazanamamış bir kitap. (10 puan)
1999 Hugo Ödülü Adayı: Darwinya, Robert Charles Wilson, İthaki Yayınları, 384 s.

6. Yasaklanmış bir kitap. (10 puan)
Cesur Yeni Dünya, Aldous Huxley, İthaki Yayınları, 272 s.

7. Kitap Ağacı kulüplerinden birinde okunan bir kitap. (10 puan) 
queenelizabethl yönetimindeki Kitap Ağacı Agatha Christie Kulübü'nün Ocak ayında okumaya karar verdiği; Poirot Araştırıyor, Agatha Christie, Altın Kitaplar, 208 s

8. Başkasının sizin için seçtiği bir kitap. (10 puan)
Fransız Suiti, Irene Némirovsky, Pegasus Yayınları, 464 s.

9. 2015 yılında çıkmış bir kitap. (10 puan)
Memleketi Ben Kurtaracağım!, Gülse Birsel, Doğan Kitap, 188 s.

10. Yazarından imzalı veya yazarından imzalı olmasını gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap. (10 puan)
Manzaradan Parçalar, Orhan Pamuk, İletişim Yayınları, 563 s.

11. Bilim kurgu ya da fantastik kurgu türünde bir kitap. (10 puan)
Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları, Ransom Riggs, İthaki Yayınları, 320 s.

12. Siz doğmadan en az 250 yıl önce yazılmış bir kitap. (10 puan) 
Cimri, Moliere, İş Bankası Kültür Yayınları, 130 s. 

13. Hem beyaz perdeye aktarılmış, hem de tiyatro veya müzikal adaptasyonu olan bir kitap. (10 puan)
Anna Karenina, Lev Nikolayeviç Tolstoy, İletişim Yayınları, 1035 s.

14. Türk kadın bir yazardan bir öykü kitabı. (10 puan)
Elveda Alyoşa, Oya Baydar, Can Yayınları, 171 s.

15. Romantik türde bir kitap. (10 puan)
Hasret, Canan Tan, Doğan Kitap, 352 s.

16. Karakterlerden birinin bulunduğu kitabın isminde geçtiği bir kitap. (10 puan)
Zorba, Nikos Kazancakis, Can Yayınları, 348 s.

17. Size hediye gelen bir kitap. (10 puan)
Elveda Güzel Vatanım, Ahmet Ümit, Everest Yayınları, 560 s.

18. 150 sayfadan kısa 4 kitap. (Her kitap 5 puan, hepsi okunursa ekstra 20 puan, toplamda 40 puan)
İş İşten Geçti, Jean-Paul Sartre, Varlık Yayınları, 143 s.
Çocukluğun Soğuk Geceleri, Tezer Özlü, Yapı Kredi Yayınları, 65 s.
Üç Buçuk Öykü, Patrick Süskind, Can Yayınları, 63 s.
Çakıcı'nın İlk Kurşunu, Sabahattin Ali, Yapı Kredi Yayınları, 148 sf.

19. İsminde aynı kelimenin geçtiği 3 kitap. (Her kitap 10 puan, hepsi okunursa ekstra 30 puan, toplamda 60 puan)
Tanrı Makinesi, J. G. Sandom, Pegasus Yayınları, 496 s.
Tanrı Yanılgısı, Richard Dawkins, Kuzey Yayınları, 346 sf.
Sineklerin Tanrısı, William Golding, İş Bankası Kültür Yayınları, 261 s.

20. Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı ve bir kadın, bir erkek olacak şekilde. (Her kitap 10 puan, hepsi okunursa ekstra 20 puan, toplamda 60 puan)
Türk Erkek: Size Pandispanya Yaptım, Mario Levi, Doğan Kitap, 336 s.
Türk Kadın: Yenişehir'de Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal, İletişim Yayınları, 272 s.
Yabancı Erkek: Asansör, Colson Whitehead, Doğan Kitap, 226 s.
Yabancı Kadın: Freud'a Kafa Tutan Kız: Dora, Lidia Yuknavitch, April Yayıncılık, 262 s. 

21. Birinin isminin bir kelimeden, diğerinin iki, diğerinin üç, diğerinin dört, diğerinin 5 veya daha fazla kelimeden oluştuğu 5 kitap. (Her kitap 10 puan, ekstradan 40 puan, toplamda 90 puan)
Patasana, Ahmet Ümit, Everest Yayınları, 392 s.
Küçük Arı, Chris Cleave, Pegasus Yayınları, 343 s.
Bir Meleğin Günlüğü, Carolyn Jess-Cooke, Doğan Kitap, 316 s.
Arapların Gözünden Haçlı Seferleri, Amin Maalouf, Yapı Kredi Yayınları,  265 s.
Bir Eski Kocanın Öğleden Sonrası, Hamdi Koç, Doğan Kitap, 307 s.

22. Kendi temanı kendin yarat, dört kitap belirle. (Her kitap 10 puan, ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan)
Paul Auster'dan dört kitap: 
Sunset Park, Paul Auster, Can Yayınları, 273 s.
Görünmeyen, Paul Auster, Can Yayınları, 237 s.
Kehanet Gecesi, Paul Auster, Can Yayınları, 264 s.
New York Üçlemesi, Paul Auster, Can Yayınları, 364 s.

Kış Okuma Şenliği'nin kurallarını ve kategorileri Pinuccia'nın Kitapları blogunun sahibi Pınar'ın sesinden duymak isterseniz eğer videosunu aşağıda paylaşıyorum. Videoyu seyrettikten sonra YouTube kanalına abone olmayı unutmayın sakın.

Kış Okuma Şenliği 2015 | Pinuccia'nın Kitapları Kış Okuma Şenliği 2015 | Pinuccia'nın Kitapları Reviewed by Unknown on 21:04 Rating: 5

2 yorum:

  1. Damla'nın listesine yorum yaptım sana yapmasam olmazdı. :)

    Selim İleri sever olarak Bu Yaz Ayrılığın İlk Yazı Olacak kitabı favorilerim arasındadır. Ben sevmiştim. Umarım sen de seversin. Kara Kitap Damla'nın listesinde de vardı. Ona da yazdığım gibi, bazı arkadaşlar bitirmekte zorlanmıştı. Okumadım ama yorucu bir kitap olarak biliyorum. :) Çocukluğun Soğuk Geceleri benim ilk ortaokulda falan okuduğum bir kitaptı. O zaman pek bir şey anlamamıştım tabi. Bu yıl yeniden okudum. Bu kitabın intihar etkileri olduğuna dair bir şeyler okuduğumu hatırlıyorum. Ki kitap gerçekten bunalıma meyilli birinin okumaması gereken bir kitap. Yine de Tezer Özlü severler için güzeldir. :)) Küçük Arı benim unutulmaz kitaplarımdan biridir. Özellikle sonuyla beni uzun süre etkisinde bırakmış, rüyalarıma kadar girmişti. Listende vakıf olduğum kitaplar bunlar, diğerleri için senin yorumlarını bekliyorum artık. :) İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kara Kitap'ın methini çok duydum severim diye düşünüyorum ama belli de olmaz tabii. Çocukluğun Soğuk Geceleri'ni de başlayıp başlayıp iki sayfa sonra bırakıyordum, listeye sokunca okumak zorunda kalırım dedim. :D Küçük Arı'yı da yıllar önce alıp da kitaplığa atmıştım. :D Senin listeni de bekliyoruz!! :))

      Sil