Her Hafta 1 Türk Klasiği

Listeler sarmış dört bir yanımı... Kış Okuma Şenliği'ne katıldıktan ve Goodreads'e üye olduktan sonra gördüm ki, kitap okuma konusunda benim için oldukça teşvik edici konumda olan şeyler meğer listelermiş. Bu nedenle kendi çapımda yeni listeler hazırlayıp, okuduğum kitap sayısını arttırmayı hedefliyorum. Oluşturduğum yeni liste, Her Hafta 1 Türk Klasiği.

her-hafta-1-turk-klasigi

Bir önceki yazımda iki aylık edebiyat dergisi Notos'un 249 yazara "Türk edebiyatının klasikleri nelerdir?" sorusunu sorarak gerçekleştirdiği anket sonrası ortaya çıkan 40 kitaplık Türk klasikleri listesinden bahsetmiştim. Benim o listede okuduğum 7 kitap var; geri kalan 33 kitabı ise yıl içinde haftalara bölerek okumayı düşünüyorum.

Siz de isterseniz eğer benim listeme uyabilir ya da listedeki kitapların yerlerini değiştirerek bana bu yolda "yoldaş" olabilirsiniz.

1. Hafta | 1 Şubat - 7 ŞubatSemaver, Sait Faik Abasıyanık, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
2. Hafta | 8 Şubat - 14 ŞubatYenişehir’de Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal, İletişim Yayınları
3. Hafta | 15 Şubat - 21 ŞubatPuslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar, İletişim Yayınları
4. Hafta | 22 Şubat - 28 ŞubatAnayurt Oteli, Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları
5. Hafta | 29 Şubat - 6 MartParasız Yatılı, Füruzan, Yapı Kredi Yayınları
6. Hafta | 7 Mart - 13 MartAraba SevdasıRecaizade Mahmud Ekrem, İletişim Yayınları
7. Hafta | 14 Mart - 20 MartDevlet Ana, Kemal Tahir, İthaki Yayınları
8. Hafta | 21 Mart - 27 MartSevgili Arsız Ölüm, Latife Tekin, İletişim Yayınları
9. Hafta | 28 Mart - 3 NisanEylül, Mehmet Rauf, İnkılap Kitabevi
10. Hafta | 4 Nisan - 10 NisanFuzulî Divanı, İnkılap Kitabevi
11. Hafta | 11 Nisan - 17 NisanTutunamayanlarOğuz Atay, İletişim Yayınları
12. Hafta | 18 Nisan - 24 NisanBir Gün Tek BaşınaVedat Türkali, Everest Yayınları
13. Hafta | 25 Nisan - 1 MayısAlemdağ’da Var Bir YılanSait Faik Abasıyanık, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
14. Hafta | 2 Mayıs - 8 MayısHuzurAhmet Hamdi Tanpınar, Dergah Yayınları
15. Hafta | 9 Mayıs - 15 Mayıs | Bir Düğün GecesiAdalet Ağaoğlu, Everest Yayınları
16. Hafta | 16 Mayıs - 22 MayısÇocuk ve AllahFazıl Hüsnü Dağlarca, Yapı Kredi Yayınları
17. Hafta | 23 Mayıs - 29 MayısMai ve SiyahHalit Ziya Uşaklıgil, Özgür Yayınları
18. Hafta | 30 Mayıs - 5 HaziranAylak AdamYusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları
19. Hafta | 6 Haziran - 12 HaziranKara KitapOrhan Pamuk, Yapı Kredi Yayınları
20. Hafta | 13 Haziran - 19 HaziranYunus Emre Divanı, Dergah Yayınları
21. Hafta | 20 Haziran - 26 HaziranÖlmeye YatmakAdalet Ağaoğlu, Everest Yayınları
22. Hafta | 27 Haziran - 3 TemmuzAşk-ı MemnuHalit Ziya Uşaklıgil, Can Yayınları
23. Hafta | 4 Temmuz - 10 TemmuzBereketli Topraklar ÜzerindeOrhan Kemal, Everest Yayınları
24. Hafta | 11 Temmuz - 17 TemmuzDede Korkut Kitabı, Antik Kitap
25. Hafta | 18 Temmuz - 24 TemmuzÜvercinkaCemal Süreya, Yapı Kredi Yayınları
26. Hafta | 25 Temmuz - 31 Temmuz Memleketimden İnsan ManzaralarıNâzım Hikmet, Yapı Kredi Yayınları
27. Hafta | 1 Ağustos - 7 AğustosSaatleri Ayarlama EnstitüsüAhmet Hamdi Tanpınar, Dergah Yayınları
28. Hafta | 8 Ağustos - 14 Ağustos |Seyahatname, Evliya Çelebi
29. Hafta | 15 Ağustos - 21 AğustosKendi Gök KubbemizYahya Kemal Beyatlı, İstanbul Fetih Cemiyeti
30. Hafta | 22 Ağustos - 28 AğustosHüsn-ü AşkŞeyh Galip, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
31. Hafta | 29 Ağustos - 4 EylülBütün Şiirleri, Karacaoğlan, Dergah Yayınları
32. Hafta | 5 Eylül - 11 EylülDokuzuncu Hariciye KoğuşuPeyami Safa, Alkım Yayınevi
33. Hafta | 12 Eylül - 18 Eylülİnce MemedYaşar Kemal, Yapı Kredi Yayınları

*İnce Memed, 4 cilt olduğundan onu son haftaya bıraktım.

Türk Edebiyatının 40 Klasiği listesindeki okuduğum kitapları listeye eklemedim.

Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali, Yapı Kredi Yayınları
ÇalıkuşuReşat Nuri Güntekin, İnkılap Kitabevi
YabanYakup Kadri Karaosmanoğlu, İletişim Yayınları
Sinekli BakkalHalide Edip Adıvar, Can Yayınları
Benim Adım KırmızıOrhan Pamuk, Yapı Kredi Yayınları
Bütün ŞiirleriOrhan Veli Kanık, Yapı Kredi Yayınları
Kuyucaklı YusufSabahattin Ali, Yapı Kredi Yayınları

Her Hafta 1 Türk Klasiği Her Hafta 1 Türk Klasiği Reviewed by Unknown on 15:49 Rating: 5

4 yorum:

  1. Ayda bir Türk klasiği olsa katılabilirdim ama haftada imkansız. :D inşallah sen başarabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş.!! :)) İnce olanlar da var listede ama benim gibi boş olmayanlar için zor cidden okumak. :D

      Sil
  2. Haftada bir miii ?? Hadi kolay gelsin :) Liste güzel, bir kaçını okudum. Bir kaçı da mevcut ama henüz okumadım. Belki hafta değil ama sıralama olarak senin listende olan bir kitabı öne alarak sana eşlik edebilirim. Mesela Saatleri ayarlama enstitüsü. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett!! :D Olur bence millet neler neler okuyor ahahaha. Haftada biri ben gaza geleyim diye yazdım. Yoksa Tutunamayanlar vs. nasıl okuyayım. :D Ama inceler okunamaz değil şahsen. Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü okumuştum ama hatırlamıyorum, tekrar okuyacağım o yüzden. :))

      Sil